28 Haziran 2011

CÜMLE ÇEŞİTLERİ TEST - 2


1. Aşağıdaki cümlelerin hangisi anlamca olumludur?
A) Böyle boş gezmek iyi değil.
B) Onun bu yaptıklarını anlamak mümkün değil.
C) Hareketleriyle bize ümit vermiyor değil.
D) Hâlâ bu İşi anlamış değil.
E) Onun davranışları çok samimi değil.
2. Aşağıdaki cümlelerden hangisi anlamca olumludur?
A) Ne ders çalışıyor, ne ödevini yapıyor?
B) Bu tehditlerden korkacak değilim.
C) İstanbul'un bazı semtleri hâlâ susuz.
D) Ben sizi hiç düşünmez iniyim?
E) Parasız kaldık diye toprak mı satılır?

3. Aşağıdaki cümlelerin hangisi şart cümlesidir?
A) O kitabı ararsan kütüphanede bulabilirsin.
B) Çalışan insan bir gün karşılığını görür.
C) Böyle olacağını daha önceden söylemeliydin.
D) Yarışmayı kazanacağını önceden biliyordu.
E) İşe gelmiyor ki görelim.
4. Aşağıdaki cümlelerden hangisi, anlamca diğerlerinden farklıdır?
A) Yalnızım diye hayıflanmayasın.
B) Görmeyeyim gözyaşını annemin.
C) Her gece rüyama giren sen değilsin artık.
D) Gençlik, gözünün yaşma bakmadan geçer.
E) Varsın can yoldaşım olmasın
5. Aşağıdaki cümlelerden hangisi şekilce olumsuz olduğu halde anlamca olumludur?
A) Vefasızlığımı o henüz anlamış değil.
B) Bu sözler, yarama merhem olacak değil.
C) Ne dünkü, ne de bu günkü konuyu kavramış değilim.
D) Senin aradığın adam ben değilim.
E) Göklerde uçmayı istemiyor değilim.
6. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde şart anlamı vardır?
A) Şu kitabı okusam ...
B) Biraz güneşte kararsam ...
C) Ah, oraya bir varsam ...
D) Seni okulda bulursam ..
E) Bunu öğretmenime sorsam ...
7. Aşağıdakilerden hangisi bir şart cümlesidir?
A) Robinson, ne İmreniyorum sana busen.
B) Bana da göstersen adana giden yolu.
C) Adan hala batmadıysa beni de götürsen.
D) İsterim tercümanım olasın, tan itası n beni balıklara.
E) Vahşi hayvanlara: "Bizdendir" diyesin benim için.
8. Aşağıdaki cümlelerden hangisi yüklemine göre diğerlerinden farklıdır?
A) Taştın yine deli gönül.
B) Suyum alçaktan çekerim.
C) Dönüp yükseğe dökerim
D) Görün ben neler çekerim.
E) Derdim vardır dağlar boyu.
9. Aşağıdaki mısraların hangisinde, yüklem tür yönüyle farklıdır?
A) Sefil baykuş, ne gezersin bu yerde?
B) Yok mudur vatanın, illerin hani?
C) Küsmüş müsün,selamımı almadın?
D) Azat eyleseler uçamaz mısın?
E) Ecel tuzağını açamaz mısın?
10. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin yüklemi fiil değildir?
A) Affan Dede'ye para saydım.
B) Sattı bana çocukluğumu.
C) Uçurtmam bulutlardan yüce.
D) Ne güzel dönüyor çemberim.
E) Hiç bitmese horoz şekerim.
YANITLAR : 1-C 2-D 3-A 4-D 5-E 6-D 7-C 8-E 9-B 10-C

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder