1) Tasarrufun
kişi ve toplum hayatındaki yerini ve önemini açıklayınız.
Bir ülkede bilim ve
tekniğin gelişmesi neleri değiştirir?
Radyo, televizyon, gazete gibi kitle iletişim araçlarının
yararları nelerdir?
Orman ve ağacın insan hayatındaki önemini açıklayınız.
Mutluluk konusunda bir kompozisyon yazınız.
Sizce hayatta başarılı olmanın şartları nelerdir?
Atatürk’e layık olmak konulu bir kompozisyon yazınız.
Vatan ve bayrak konulu bir kompozisyon yazınız.
Akıllı, zeki ve dahi arasındaki farkı belirten bir kompozisyon
yazınız.
Haberleşme
araçlarının önemini belirten bir kompozisyon yazınız.
Bir millet için dil neden önemlidir?
Güzel konuşma ve yazma kişiye neler kazandırır?
Bir milletin başarısında ahlak neden önemlidir?
Bireylerin birbirlerinin görüşlerine karşılıklı saygı
göstermelerinin niçin gerektiğini ve bu hoşgörünün topluma neler
kazandıracağını açıklayınız.
Bir toplumda birlik ve beraberlik kaybolursa neler meydana
gelir?
Bir insan ümidini kaybetmekle, niçin her şeyini kaybetmiş olur?
Türk işçilerinin yurtdışında çalışmalarının fayda ve
zararlarını açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Bir ülke niçin kendi imkanları ile ayakta durmalıdır?
Gezmenin faydaları nelerdir?
Türk Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmıştır?
Arkadaşlığın önemini anlatan bir kompozisyon yazınız.
Dostluk konulu bir kompozisyon yazınız.
Eğitim bir ülkenin gelişmesi için neden önemlidir?
Birlik ve beraberliğin önemini anlatan bir kompozisyon
yazınız.
Başınızdan geçen bir anınızı yazınız.
Yazıdan noktalama işaretleri çıkarılıp, buradaki işaretleri
koymaları istenebilir.
Çevremizi neden temiz tutmalıyız.
Tarihi ve doğal güzelliklerimizi korumak için neler
yapmalıyız?
Elinizde bir yetki olsaydı, insanların mutlu ve huzurlu bir
şekilde yaşaması için neler yapardınız?
“Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim.” sözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Okuduğunuz bir kitabın özetini kompozisyon kurallarına uygun olarak yazınız.
Uzaktaki bir akrabanıza ya da arkadaşınıza bir mektup
yazınız.
Bir otobiyografi örneği yazınız.
Konusu ”anne” olan bir kompozisyon yazınız.
Konusu “sevgi” olan bir kompozisyon yazınız.
Gezdiğiniz, gördüğünüz bir yeri kompozisyon kurallarına
uygun olarak yazınız.
Konusu ”dostluk” olan bir kompozisyon yazınız.
Okumanın önemini anlatan bir kompozisyon yazınız.
Diğer tüm atasözü ve özdeyişler kompozisyona konu olabilir.
2) Pazar yerini anlatan bir
yazı yazınız. (Pazara gidişinizi, gitme nedeninizi, gördüklerinizi,
yaşadıklarınızı tasvir ederek anlatınız.)
Yakınınıza
kurallara uygun bir mektup yazınız.
Yapmış
olduğunuz bir geziyi, gezi yazısı türünde anlatınız. Düzgün cümleler
kullanınız.
Düzgün
cümlelerle bildiğiniz bir fablli anlatınız.
Başınızdan
geçen bir anınızı(hatıranızı) anlatınız.
Zararlı alışkanlıkların
gençler üzerindeki etkileri
Dürüst bir insan olmanın
faydaları hakkında bir kompozisyon yazınız.
Çevre
kirliliği ile ilgili bir kompozisyon yazınız.
Ülkemize yararlı birer
insan olmak için neler yapmalıyız konulu kısa bir kompozisyon yazınız.
İnsan
hayatında aile ortamı önemli midir? Niçin ? düşüncelerinizi kompozisyon biçiminde yazınız.
Büyüklerimizin
neden çoğu zaman dedikleri doğru çıkar? Düşüncelerinizi kompozisyon biçiminde yazınız.
Kitap ve kitap okumanın
faydaları hakkında bir kompozisyon yazınız.
Bir arkadaşınızla telefon
konuşması yaptığınızı düşünerek, bir konuşma yazısı yazınız.
Bir zarf örneği yazınız.
Bir günlük yaşantınızı
(duygularınızı da katarak) anlatınız.
Bu vatan bize nasıl bırakıldı? Tarihi
bilgilerinizle bunu kısaca anlatınız.
Yakınınıza
kurallara uygun bir mektup yazınız.
Bayrağımızı ve yurdumuzu
niçin sevdiğinizi komposizyon kurallarına uygun olarak açıklayınız.
Erken kalkmanın insan ve
toplum açısından yararlarını anlatan bir kompozisyon yazınız.
Yaşadığınız ya da tanık
olduğunuz ilginç bir olayı kompozisyon kurallarına göre anlatınız.
Sizi üzen, kendinizce
sorun olarak gördüğünüz bunlar olmasaydı daha başarılı, daha mutlu olurdum
dediğiniz olayları anlatan bir yazı yazınız.
Okuduğunuz
romanlardan bir tanesini kısaca özetleyiniz. (Kitabın yazarını ve adını
belirtiniz.)
Hayâlî bir memlekete
yaptığınız geziyi anlatınız.
Siz
İstiklâl Savaşı”nda şehit olan bir Nene Hatun veya Sütçü İmam olsanız ve tekrar
dirilseniz bugünkü manzara karşısında günümüzün gençliğine neler söylerdiniz?
Bugünden
İstiklâl Savaşı yıllarına bakınca neler hissediyor,neler düşünüyorsunuz?
Gelecekle
ilgili hedefleriniz ve bu hedeflerinize ulaşmak için neler yaptığınızı ya da
yapmayı düşündüğünüzü anlatan bir yazı yazınız.
Hayatınızda kendiniz için
sorun olarak gördüğünüz, keşke bunlar hayatımda olmasaydı daha iyi olurdu
dediğiniz konular hakkında bir yazı yazınız.
23 Nisan törenindeki
gözlemlerinizi anlatan bir kompozisyon yazınız.
Nasıl bir doğada ve sosyal
çevrede yaşamak istediğinizi anlatan bir kompozisyon yazınız.
Okumanın ilerideki
hayatınızda size neler kazandıracağını ve gelecekte hangi meslekleri, niçin
seçmeyi düşündüğünüzü anlatan bir kompozisyon yazınız.
21. yüzyılda (gelecekte)
hayalinizdeki Türkiye’yi anlatan bir kompozisyon yazınız.
Bir gezinizi gezi yazısı
olarak, en az beş paragraf halinde, bütün yazım kuralları ve noktalama
işaretlerine uyarak yazınız.
Aşağıdaki konulardan
birisi ile ilgili, DENEME türünde, maddeler halinde planı çıkarılmış, en az beş
paragraf halinde düzenlenmiş bir kompozisyonu bütün imla kurallarına ve
noktalama işaretlerine uyarak yazınız.
* Okumak bir ihtiyaç mıdır? Neden?
*En son okuduğunuz iki kitabı tanıtarak
karşılaştırınız.
*İdeal bir öğrenci veya idealist bir öğrenci nasıl
olmalıdır?
*Ahlak nedir?
*Şiir mi yoksa roman mı daha önemlidir?
*”Küçük insanlar kişileri, normal insanlar olayları,
büyük insanlar fikirleri tartışırlar.”
Çalışmanın kişiye ve
milletimize kazandıracaklarını kompozisyon bütünlüğü içinde anlatınız.
Büyüklerimize nasıl
davranmalıyız? Sizin büyüklerinizden beklediğiniz davranışlar nelerdir?
konulu bir kompozisyon yazınız.
Çok sevdiğiniz âdeta
hayran olduğunuz birisini anlatan bir kompozisyon yazınız”.
Oynadığınız bir oyunu
anlatınız.
Çok iyi bildiğiniz bir
fıkrayı anlatınız.
Otobiyografinizi (yaşam
öykünüzü) düzgün cümleler kurarak
yazınız
Yeni yıldan
beklentilerinizi ve isteklerinizi anlatan bir fikir yazısı yazınız.
Başınızdan geçen bir olayı
yazınız? (Not:Yazarken noktalama
işaretlerine ve imla kurallarına dikkat ediniz ve giriş-gelişme-sonuç
bölümlerini göz önünde bulundurunuz.)
Konusu “anne” olan bir
kompozisyon yazınız?
Gördüğünüz bir rüyayı
düzgün bir şekilde, oynadığınız oyunu anlatır gibi anlatınız.
Dürüst bir insan olmanın
faydaları hakkında bir kompozisyon yazınız.
Baharı
ve baharın güzelliklerini anlatan bir kompozisyon yazınız.
“Sevgi”
ile ilgili bir kompozisyon yazınız?
“Ben
hep bunları hayal ediyorum.” Konulu bir kompozisyon yazınız.
İstediğinizi alma gücünüz
olsaydı ne almak isterdiniz.
Hep
anlatmak istediğiniz fakat anlatmaya fırsat bulmadığınız bir düşüncenizi
kompozisyon kurallarına uygun bir şekilde yazınız.
Temizlik hakkında bir
kompozisyon yazınız?
Kış mevsiminin sizde uyandırdığı duygular hakkında kurallı bir
kompozisyon yazınız.
Öğretmenin yurt
kalkınmasındaki yeri ve önemi
Kütüphanelerin
eğitimdeki yeri ve önemini açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
(Noktalama ve yazım
kurallarına dikkat ediniz)
Başınızdan geçen bir
olayı, olay plânına bağlı kalarak yazın.
Gezip
gördüğünüz bir yeri, gezi yazısı türünde düzgün cümleler kurarak anlatınız.
Evinizi, duygularınızı da
katarak anlatınız.(Evinizi tasvir ediniz.)
Ramazan ayındaki bir
anınızı bir plân dahilinde düzgün cümleler kullanarak anlatınız.
Dürüst
bir insan olmanın önemi
Çevre
kirliliği...
Trafikte
uyulması gereken kurallar
Teknolojinin
insan hayatındaki yeri ve önemi
Büyüklerimizin
dediklerine niçin önem vermeli onların öğütlerini niçin dikkate almalıyız?
İnsan hayatında aile
ortamı ne gibi bir öneme sahiptir?
Sizce
öğretmen ve öğrenci ilişkileri nasıl olmalıdır?
HOCA
TURŞUCU
|
|
Hoca turşu satmaya heves
eder,
|
Hocanın ne zaman
açılsa ağzı
|
“Güğümleri vururum eşeğin
sırtına,” der,
|
Gökleri tutar eşeğin avazı.
|
Dolaştırır,
satarım, sokak sokak.
|
İyi hoş ya,
sonunda ne olacak?
|
İşin en büyük keyfi de bağırmak.
|
Hevesi
kursağında mı kalacak?
|
Yükler güğümleri,
düşer yollara.
|
Son bir defa teşebbüs eder;
|
Derken bağıracak olur bir
ara;
|
“Bakalım bu sefer ne
yapacak?” der.
|
Eşek
bırakmaz anırmaya başlar.
|
Demesiyle
başlar eşek feryada.
|
Bir anırma
ki, inler dağlar taşlar.
|
O zaman
sabır tükenir Hocada.
|
Biraz daha zaman geçer
aradan;
|
“Eee, der, fazla azıya aldın
gemi!
|
İşlek bir yola geldikleri zaman
|
Turşuyu sen mi
satacaksın, ben mi?
|
Hoca yeniden
bağırmaya kalkar.
|
|
Kalkar ama, nerede?
İmkân mı var?
|
Orhan Veli
KANIK
|
Yukarıdaki fıkrayı kendi cümleleriniz ile yeniden anlatınız.
Cümlelerin kurallı olmasına dikkat ediniz.
AKINCILAR
Bin atlı,akınlarda çocuklar gibi
şendik;
Bin atlı o gün dev gibi bir
orduyu yendik!
Ak tolgalı beylerbeyi
haykırdı: İlerle!
Bir yaz günü geçtik
Tuna’dan kafilelerle...
Şimşek gibi,bir semte atıldık
yedi koldan;
Şimşek gibi Türk atlarının geçtiği
yoldan.
Bir gün dolu dizgin boşanan
atlarımızla,
Yerden yedi kat arşa kanatlandık
o hızla
Cennette bu gün gülleri
açmış görürüz de,
Hâlâ o kızıl hatıra
titrer gözümüzde!
Bin atlı akınlarda çocuklar gibi
şendik,
Bin atlı o gün dev gibi bir
orduyu yendik!
Yukarıdaki
şiiri,yeni bir başlık kullanarak,kendi cümlelerinizle bir düz yazı olarak
yazınız.(Şiirde anlatılan ortamdan ilham alarak bir olay yazısı yazın.)
Ahlaklı ve hoşgörülü
insanlar olmak bize, yakın çevremize ve genel olarak topluma ne gibi
faydalar sağlar?
Bu soruyu kompozisyon kuralları içinde ayrıntılı olarak
cevap veriniz.
Arzuladığımız bir topluma kavuşmada bize düşen görevlerin neler
olduğu ile ilgili düşüncelerinizi kompozisyon kuralları içinde anlatınız.
Savaşların insanlık
üzerindeki olumsuzluklarını anlatan bir yazıyı makale türünün kuralları içinde
anlatınız.
“Umudunu yitiren
her şeyini yitirir.” Cümlesini konu edinerek kurallarına uygun bir kompozisyon
yazınız.
İcat ve buluşların insan hayatına
getirdiklerini anlatan bir kompozisyon yazınız.
Dili iyi bilmenin
ve kullanmanın bize getirdiklerini anlatan bir kompozisyon yazınız.
TABİATIN bizde
bıraktığı duyguları anlatan bir kompozisyon yazınız.
Gülmenin ve tebessümün
insan ilişkilerindeki yerini anlatan bir kompozisyon yazınız.
Kardeşlik ve barışın dünyaya yayılması için neler yapılmalıdır?
Düşüncelerinizi bir kompozisyon şeklinde anlatınız.
“Akıllı düşman,
akılsız dosttan iyidir.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Ayrılıkların ve hasretin yaşantımızdaki yerini anlatan bir
kompozisyon yazınız.
İnsanlara faydalı
olmanın önemini ve bize getirilerini anlatan bir kompozisyon yazınız.
Hayal etme
konusunda düşüncelerinizi yazınız.
Kentin ışıkları,
sokakları, kalabalık caddeler, insanlar, kalabalık bir şehirde yaşamak,
sokakların ve yapıların size hissettirdiklerini bir kompozisyon şeklinde
yazınız.
Bir çocuk ve
uçurtmanın size hissettirdiklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
" Her insan
kendi adasında yaşar." sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
" Düşündüklerinizi söylemek iyidir. Söylediklerinizi
düşündükten sonra söylemek daha iyidir."
sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
"Birini yargılamak istediğin zaman, önce gökte üç ay değişene
dek, onun ayakkabılarıyla yürümelisin." sözünün
size çağrıştırdığı düşünceleri kompozisyon kurallarına uygun olarak yazınız.
"Yalnızlık: tek ağaçlı bahçe..." sözünden hareketle yalnızlığın size çağrıştırdığı düşünceleri
yazınız.
Baharın size aşıladığı düşünceleri kompozisyon biçiminde yazınız.
"Sözcükleri boş yere harcayamayacak kadar çok
seviyorum." sözünün size
çağrıştırdığı düşünceleri bir kompozisyon biçiminde yazınız.
"Affetmek ve unutmak iyi insanların intikamıdır." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Bize yaşmayı hayat geçtikten sonra öğretiyorlar." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Ufak hırsızlar asılır, büyük hırsızlar serbest
bırakılır." sözünün size
düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Bedenin çalışması, zihnin dertlerini hafifletir; fakirleri
mesut eden de budur..." sözünün
size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Rüzgar ateş için ne ise, ayrılık da aşk için odur; ufak
alevi söndürür, büyük alevi canlandırır... " sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"İnsanlarla iç içe olmak, kendini gözlememeye götürür." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Kaplumbağaya dikkat et. Ancak kafasını çıkarıp risk
aldığında ilerliyebiliyor " sözünün
size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Küçük şeylere gereğinden çok önem verenler, elinden büyük iş
gelmeyenlerdir. " sözünün size
düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
Eğitim
okuma yazmayı bilen ancak ne okuyacağını bilmeyen kitleler yarattı...
M.Trevelyan
Sözünü kendi düşüncelerinizle açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Serçeden korkan darı ekemez.” Atasözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Nasihat tutmayanı, musibet tutar.”
Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Lafla peynir gemisi yürümez.” Atasözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Ağaç yaş iken eğilir.” Atasözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
“Para akıllılara hizmet eder, akılsızlara hükmeder.“
atasözünü açıklayan bir kompozis- yon yazınız.
“Alışkanlık anahtarı yitirilmiş bir kelepçedir.“
atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Dil
ile düğümlenen, diş ile çözülemez.” Atasözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
“Ağlarsa anam ağlar, gayrısı yalan ağlar.” Atasözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Komşu, komşunun külüne muhtaçtır.” Atasözünden
ne anladığınızı anlatınız.
"Yarınki
kazdan, bugünkü yumurta yeğdir.”
“Hangi
gün vardır akşam olmadık?”
“El
yarası geçer, dil yarası geçmez.“ Atasözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
“Bugünün
işini yarına bırakma.“ Atasözünü açıklayan bir kompozisyon
yazınız.
“Kör
ile yatan şaşı kalkar.” atasözünü açıklayan bir kompozisyon
yazınız.
“Üzüm
üzüme baka baka kararır. “ atasözünü açıklayan bir kompozisyon
yazınız.
İş insanın
aynasıdır.
Güneş
Balçıkla Sıvanmaz.
Yukarıda
verilen atasözlerinden birisi ile ilgili
olarak kurallı bir kompozisyon yazınız.
“Yazın başı
pişenin, kışın aşı pişer.” atasözünü
açıklayan bir yazı yazınız.
"Tatlı
dil her kapıyı açan bir anahtardır "sözünü açıklayan
bir komposizyon yazınız.
“Sen
iyilik et de o zayi olmaz,” mısrasıyla belirttiği düşünceden yola
çıkarak bir yazı yazınız.
”Ağaç yaş iken eğilir.” atasözünü aşağıdaki plana
göre açıklayınız?(30p)
a)Çocuklar küçük
yaşta eğitilir.
b)Büyüklerin
eğitimi zordur.
c)Öğrenim çağına gelmiş çocukların,
bu çağda eğitilmemesi ne gibi sonuçlar doğurur?
“Kabak
tadı vermek” deyiminin hikâyesini
yazınız.
”Zahmetsiz rahmet olmaz “ atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Ana gibi yar, Bağdat gibi diyar olmaz.”
Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“İşleyen demir ışıldar” atasözünü açıklayan bir kompozisyon
yazınız.
“Her işin başı sağlıktır. “ atasözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
“Acele işe şeytan karışır “ atasözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
“Tarlada izi olmayanın, harmanda yüzü olmaz.”
Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Demir tavında dövülür.” Atasözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
“Ölen
insan mıdır, ondan kalacak şey: eseri;
Bir
eşek göçtü mü, ondan da nihayet semeri.”
Dizelerinden
anladıklarınızı açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Öfkeyle
kalkan zararla oturur” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon
yazınız.
“Ne
oldum dememeli, ne olacağım demeli” Atasözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
Amacı olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.
Özü sözü bir olmak
Dil kılıçtan keskindir
Yukarıdaki konuların birisini kompozisyon kuralları içinde
açıklayınız.
''Kusursuz
dost arayan, dostsuz kalır.'' atasözünü açıklayan bir
fikir yazısı yazınız.
”Duvarı nem,insanı gam yıkar.”Atasözünü açıklayan
bir komposizyon yazınız.
“Sana
yapılmasını istemediğini sen de başkasına yapma.”
sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Yazın gölge hoş, kışın çuval boş” atasözünü
açıklayan bir yazı yazınız.
“Su
akarken testiyi doldurmalı.” atasözünden yola çıkılarak
bir kompozisyon yazınız
“Yükseldikçe
daha yumuşak huylu ol/Büyüğe ve küçüğe tatlı dil kullan.”sözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız?
“Yarın,
yorgun kimselerin değil, rahatlarına kıyabilenlerindir.”
Sözünü açıklayan bir yazı yazınız.
“Çok yaşamak elimizde değil,fakat namımızı çok yaşatmak
elimizdedir.”Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“İnsanların
gönlünü fethetmek için en kestirme yol, sevgi yoludur.”
Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?
“Merak
akıl midesinin guruldamasıdır. Gıdası ise kitaptır.” Sözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Çok
gezen mi bilir; çok okuyan mı? Tabii ki çok okuyan.” Sözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Okul; genç kafalara saygıyı, millet ve memleket sevgisini,
bağımsızlığın üstünlüğünü anlatır.” Sözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
“İnsanın
en büyük dostu zorluklardır. Çünkü insana karşılaştığı zorluklar güçlendirir.”
(Gasson)
Özdeyişini açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Dünyada hiçbir dost, insana kitaptan daha yakın
değildir.” Sözünü açıklayana bir yazı yazınız.
“Doğru
söylemek esastır. Fakat her doğru her yerde söylenmez.“
sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Engeller
aşılmak içindir, takılmak için değil.“
sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Bir
okul açılırsa bin hapishane kapanır
Öğrencilerin
nasihatten çok iyi bir örneğe ihtiyaçları vardır
Yukarıdaki
konuların birisini kompozisyon kuralları içinde açıklayınız.
“Dünyada hiçbir dost, insana kitaptan
daha yakın değildir.” Sözünü açıklayana bir yazı yazınız.
”Cennet
anaların ayakları altındadır.” Hz.Muhammed özdeyişini
açıklayan bir yazı yazınız.
”Biz
kollarımızı açabildiğimiz kadar insanız.” Selahattin Batu
sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Cesurun
ayakları dayanmak, korkağın ayakları kaçmak için yaratılmıştır.”
Öz deyişini açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Biz
dünyaya kin değil, sevgi paylaşmaya geldik.”Yunus Emre Özdeyişini açıklayan bir kompozisyon
yazınız.
“Çok
yaşamak elimizde değil,fakat namımızı çok yaşatmak elimizdedir.”
Konusunu açıklayan bir kompozisyon yazınız.
"Umudunu
kaybeden insanın başka kaybedecek bir şeyi yoktur."
Sözünü açıklayan bir komposiz yon yazınız
“Hakiki arkadaşlık, sıhhatten
farksızdır, kıymeti, ancak elden gittikten sonra anlaşılır.“ (Golti)
“Akıllı
olmakta bir şey değil, mühim olan o aklı yerinde kullanmaktır.“ (Descartes) özdeyişini açıklayan bir yazı yazınız.
“Başkasının
zararını isteme, kendin de zarar verme; hep iyilik yap, kibirlenme, kötülük
yapmadan sakın!..” sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?
“Adalet
mülkün temelidir.” (Hz. Ömer (R.A.)) vecizesini konu alan bir kompozisyon yazınız.
“Bir
musîbet bin nasîhatten evlâdır.” ata sözünü açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
(musîbet:
felâket. nasîhat: öğüt. evlâ: iyi.)
”İyi
arkadaş edinerek onlarla beraber olmalı; insanın arkadaşı iyi olursa, kendisi
de iyi olur.”(Kutadgu Bilig’den) sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?
”Dehayı
başkasında arama içindeki cevhri sen keşf etmelisin.”
Bu cümleyi kompozisyon bütünlüğünde yazın.
“Bana
arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim.”
Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Umudunu
kaybeden insanın başka kaybedecek bir şeyi yoktur.”
Cümlesinden yola çıkarak umudun insan yaşamındaki önemini açıklayan bir
kompozisyon yazınız.
”Bir
insanın gerçek zenginliği; bu dünyada yaptığı iyiliklerdir” sözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız.
"Sevgi, acının en önemli ilacıdır.”
Sözünü açıklayan bir yazı yazınız.
"Herkes düşüncelerinde yanılabilir; fakat aptallar bir türlü
düşüncelerinden ayrılamazlar.” CİCERO Özdeyişini anlatan bir komposizyon
yazınız.
''Türk
çocuğu atalarını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet
bulacaktır.'' sözünü
açıklayan bir fikir yazısı yazınız.
“Yalnızca
insan okur;okuma,insanın diğerlerinden en büyük farkıdır.”Bu
cümleyi kompozisyon içinde yazın
”İlim
ilim bilmektir/İlim kendin bilmektir/Sen kendini bilmezsen/Ya nice okumaktır”(Yunus
Emre) sözünü, kompozisyon kuralları içinde açıklayınız?
“Başarılarında
gururlu olma; bil ki gurur, gelecekteki başarılarının en büyük düşmanıdır.”sözünü
açıklayan bir kompozisyon yazınız?
Aşağıdaki konulardan birini seçerek bunu açıklayan bir kompozisyon
yazınız.
Mutlu olmak için üç şey gereklidir:sağlam bir vücut,hür bir
düşünce ,temiz bir vicdan. (DOMAİ)
Bütün
mutluluklar çalışmaya ve cesarete bağlıdır.(BALZAC)
“Kitapsız hayat kör,sağır,dilsiz yaşamaktır.” (Seneca)
özdeyişini açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Aşağıdaki
atasözlerinden birini seçerek kompozisyon yazınız.
-Almak kolay,ödemek zordur.
-Babasına hayır etmeyenin kimseye
hayrı olmaz.
-Herşey incelikten,insan kabalıktan
kırılır.
Eflatun’un
“Gözlemle, dinle, sus, az yargıla, çok sor.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon
yazma.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder