27 Kasım 2011

KOMPOZİSYON KONULARI



1) Tasarrufun kişi ve toplum hayatındaki yerini ve önemini açıklayınız.
 Bir ülkede bilim ve tekniğin gelişmesi neleri değiştirir?
Radyo, televizyon, gazete gibi kitle iletişim araçlarının yararları nelerdir?
Orman ve ağacın insan hayatındaki önemini açıklayınız.
Mutluluk konusunda bir kompozisyon yazınız.
Sizce hayatta başarılı olmanın şartları nelerdir?
Atatürk’e layık olmak konulu bir kompozisyon yazınız.
Vatan ve bayrak konulu bir kompozisyon yazınız.
Akıllı, zeki ve dahi arasındaki farkı belirten bir kompozisyon yazınız.
Haberleşme  araçlarının önemini belirten bir kompozisyon yazınız.
Bir millet için dil neden önemlidir?

Güzel konuşma ve yazma kişiye neler kazandırır?
Bir milletin başarısında ahlak neden önemlidir?
Bireylerin birbirlerinin görüşlerine karşılıklı saygı göstermelerinin niçin gerektiğini ve bu hoşgörünün topluma neler kazandıracağını açıklayınız.
Bir toplumda birlik ve beraberlik kaybolursa neler meydana gelir?
Bir insan ümidini kaybetmekle,  niçin her şeyini kaybetmiş olur?
Türk işçilerinin yurtdışında çalışmalarının fayda ve zararlarını açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Bir ülke niçin kendi imkanları ile ayakta durmalıdır?
Gezmenin faydaları nelerdir?
Türk Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmıştır?
Arkadaşlığın önemini anlatan bir kompozisyon yazınız.
Dostluk konulu bir kompozisyon yazınız.
Eğitim bir ülkenin gelişmesi için neden önemlidir?
Birlik ve beraberliğin önemini anlatan bir kompozisyon yazınız.
Başınızdan geçen bir anınızı yazınız.
Yazıdan noktalama işaretleri çıkarılıp, buradaki işaretleri koymaları istenebilir.
Çevremizi neden temiz tutmalıyız.
Tarihi ve doğal güzelliklerimizi korumak için neler yapmalıyız?
Elinizde bir yetki olsaydı, insanların mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşaması için neler yapardınız?
“Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim.” sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Okuduğunuz bir kitabın özetini  kompozisyon kurallarına uygun olarak  yazınız.
Uzaktaki bir akrabanıza ya da arkadaşınıza bir mektup yazınız.
Bir otobiyografi örneği yazınız.
Konusu ”anne” olan bir kompozisyon yazınız.
Konusu “sevgi” olan bir kompozisyon yazınız.
Gezdiğiniz, gördüğünüz bir yeri kompozisyon kurallarına uygun olarak yazınız.
Konusu ”dostluk” olan bir kompozisyon yazınız.
Okumanın önemini anlatan bir kompozisyon yazınız.
Diğer tüm atasözü ve özdeyişler kompozisyona konu olabilir.
2)  Pazar yerini anlatan bir yazı yazınız. (Pazara gidişinizi, gitme nedeninizi, gördüklerinizi, yaşadıklarınızı tasvir ederek anlatınız.)
Yakınınıza kurallara uygun bir mektup yazınız.
Yapmış olduğunuz bir geziyi, gezi yazısı türünde anlatınız. Düzgün cümleler kullanınız.
Düzgün cümlelerle bildiğiniz bir fablli anlatınız.
Başınızdan geçen bir anınızı(hatıranızı) anlatınız.
Zararlı alışkanlıkların gençler üzerindeki etkileri
Dürüst bir insan olmanın faydaları hakkında bir kompozisyon yazınız.
Çevre kirliliği ile ilgili bir kompozisyon yazınız.
Ülkemize yararlı birer insan olmak için neler yapmalıyız konulu kısa bir kompozisyon yazınız. 
İnsan hayatında aile ortamı önemli midir? Niçin ? düşüncelerinizi  kompozisyon biçiminde yazınız.
Büyüklerimizin neden çoğu zaman dedikleri doğru çıkar? Düşüncelerinizi  kompozisyon biçiminde yazınız.
Kitap ve kitap okumanın faydaları hakkında bir kompozisyon yazınız.
Bir arkadaşınızla telefon konuşması yaptığınızı düşünerek, bir konuşma yazısı yazınız.
Bir zarf örneği yazınız.
Bir günlük yaşantınızı (duygularınızı da katarak) anlatınız.
Bu vatan bize nasıl bırakıldı? Tarihi bilgilerinizle bunu kısaca anlatınız.
Yakınınıza kurallara uygun bir mektup yazınız.
Bayrağımızı ve yurdumuzu niçin sevdiğinizi komposizyon kurallarına uygun olarak açıklayınız.
Erken kalkmanın insan ve toplum açısından yararlarını anlatan bir kompozisyon yazınız.
Yaşadığınız ya da tanık olduğunuz ilginç bir olayı kompozisyon kurallarına göre anlatınız.
Sizi üzen, kendinizce sorun olarak gördüğünüz bunlar olmasaydı daha başarılı, daha mutlu olurdum dediğiniz olayları anlatan bir yazı yazınız.
Okuduğunuz romanlardan bir tanesini kısaca özetleyiniz. (Kitabın yazarını ve adını belirtiniz.)
Hayâlî bir memlekete yaptığınız geziyi anlatınız.
Siz İstiklâl Savaşı”nda şehit olan bir Nene Hatun veya Sütçü İmam olsanız ve tekrar dirilseniz bugünkü manzara karşısında günümüzün gençliğine neler söylerdiniz?
Bugünden İstiklâl Savaşı yıllarına bakınca neler hissediyor,neler düşünüyorsunuz?
Gelecekle ilgili hedefleriniz ve bu hedeflerinize ulaşmak için neler yaptığınızı ya da yapmayı düşündüğünüzü anlatan bir yazı yazınız.
Hayatınızda kendiniz için sorun olarak gördüğünüz, keşke bunlar hayatımda olmasaydı daha iyi olurdu dediğiniz konular hakkında bir yazı yazınız.
23 Nisan törenindeki gözlemlerinizi anlatan bir kompozisyon yazınız.
Nasıl bir doğada ve sosyal çevrede yaşamak istediğinizi anlatan bir kompozisyon yazınız.
Okumanın ilerideki hayatınızda size neler kazandıracağını ve gelecekte hangi meslekleri, niçin seçmeyi düşündüğünüzü anlatan bir kompozisyon yazınız.
21. yüzyılda (gelecekte) hayalinizdeki Türkiye’yi anlatan bir kompozisyon yazınız.
Bir gezinizi gezi yazısı olarak, en az beş paragraf halinde, bütün yazım kuralları ve noktalama işaretlerine uyarak yazınız.
Aşağıdaki konulardan birisi ile ilgili, DENEME türünde, maddeler halinde planı çıkarılmış, en az beş paragraf halinde düzenlenmiş bir kompozisyonu bütün imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uyarak yazınız.
                * Okumak bir ihtiyaç mıdır? Neden?
                *En son okuduğunuz iki kitabı tanıtarak karşılaştırınız.
                *İdeal bir öğrenci veya idealist bir öğrenci nasıl olmalıdır?
*Ahlak nedir?
                *Şiir mi yoksa roman mı daha önemlidir?
                *”Küçük insanlar kişileri, normal insanlar olayları, büyük insanlar fikirleri tartışırlar.”
Çalışmanın kişiye ve milletimize kazandıracaklarını kompozisyon bütünlüğü içinde anlatınız.
Büyüklerimize nasıl davranmalıyız? Sizin büyüklerinizden beklediğiniz davranışlar nelerdir? konulu  bir kompozisyon yazınız.
Çok sevdiğiniz âdeta hayran olduğunuz birisini anlatan bir kompozisyon yazınız”.
Oynadığınız bir oyunu anlatınız.
Çok iyi bildiğiniz bir fıkrayı anlatınız.
Otobiyografinizi (yaşam öykünüzü)  düzgün cümleler kurarak yazınız
Yeni yıldan beklentilerinizi ve isteklerinizi anlatan bir fikir yazısı yazınız.
Başınızdan geçen bir olayı yazınız?  (Not:Yazarken noktalama işaretlerine ve imla kurallarına dikkat ediniz ve giriş-gelişme-sonuç bölümlerini göz önünde bulundurunuz.)
Konusu “anne” olan bir kompozisyon yazınız?
Gördüğünüz bir rüyayı düzgün bir şekilde, oynadığınız oyunu anlatır gibi anlatınız.
Dürüst bir insan olmanın faydaları hakkında bir kompozisyon yazınız.
Baharı ve baharın güzelliklerini anlatan bir kompozisyon  yazınız.
“Sevgi” ile ilgili bir kompozisyon yazınız?
“Ben hep bunları hayal ediyorum.” Konulu bir kompozisyon yazınız.
İstediğinizi alma gücünüz olsaydı ne almak isterdiniz.
Hep anlatmak istediğiniz fakat anlatmaya fırsat bulmadığınız bir düşüncenizi kompozisyon kurallarına uygun bir şekilde yazınız.
Temizlik hakkında bir kompozisyon yazınız?
Kış mevsiminin sizde uyandırdığı duygular hakkında kurallı bir kompozisyon yazınız.
Öğretmenin yurt kalkınmasındaki yeri ve önemi
Kütüphanelerin eğitimdeki yeri ve önemini  açıklayan bir kompozisyon yazınız.
(Noktalama ve yazım kurallarına dikkat ediniz)
Başınızdan geçen bir olayı, olay plânına bağlı kalarak yazın.
Gezip gördüğünüz bir yeri, gezi yazısı türünde düzgün cümleler kurarak anlatınız.
Evinizi, duygularınızı da katarak anlatınız.(Evinizi tasvir ediniz.)
Ramazan ayındaki bir anınızı bir plân dahilinde düzgün cümleler kullanarak anlatınız.
Dürüst bir insan olmanın önemi
Çevre kirliliği...   
Trafikte uyulması gereken kurallar
Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi
Büyüklerimizin dediklerine niçin önem vermeli onların öğütlerini niçin dikkate almalıyız?
İnsan hayatında aile ortamı ne gibi bir öneme sahiptir?
Sizce öğretmen ve öğrenci ilişkileri nasıl olmalıdır?

HOCA TURŞUCU
Hoca turşu satmaya heves eder,
Hocanın ne zaman açılsa ağzı
“Güğümleri vururum eşeğin sırtına,” der,
Gökleri tutar eşeğin avazı.
Dolaştırır, satarım, sokak sokak.
İyi hoş ya, sonunda ne olacak?
 İşin en büyük keyfi de bağırmak.
Hevesi kursağında mı kalacak?
Yükler güğümleri, düşer yollara.
Son bir defa teşebbüs eder;
Derken bağıracak olur bir ara;
“Bakalım bu sefer ne yapacak?” der.
Eşek bırakmaz anırmaya başlar.
Demesiyle başlar eşek feryada.
Bir anırma ki, inler dağlar taşlar.
O zaman sabır tükenir Hocada.
Biraz daha zaman geçer aradan;
“Eee, der, fazla azıya aldın gemi!
İşlek bir yola geldikleri zaman
Turşuyu sen mi satacaksın, ben mi?
Hoca yeniden bağırmaya kalkar.

Kalkar ama, nerede? İmkân mı var?
Orhan Veli KANIK
Yukarıdaki fıkrayı kendi cümleleriniz ile yeniden anlatınız. Cümlelerin kurallı olmasına dikkat ediniz.

AKINCILAR
                Bin atlı,akınlarda çocuklar gibi şendik;
                Bin atlı o gün dev gibi bir orduyu yendik!
                Ak tolgalı beylerbeyi haykırdı: İlerle!
                Bir yaz günü geçtik Tuna’dan kafilelerle...
                Şimşek gibi,bir semte atıldık yedi koldan;
                Şimşek gibi Türk atlarının geçtiği yoldan.
                Bir gün dolu dizgin boşanan atlarımızla,
                Yerden yedi kat arşa kanatlandık o hızla
                Cennette bu gün gülleri açmış görürüz de,
                Hâlâ o kızıl hatıra titrer gözümüzde!
                Bin atlı akınlarda çocuklar gibi şendik,
                Bin atlı o gün dev gibi bir orduyu yendik!
Yukarıdaki şiiri,yeni bir başlık kullanarak,kendi cümlelerinizle bir düz yazı olarak yazınız.(Şiirde anlatılan ortamdan ilham alarak bir olay yazısı yazın.)


Ahlaklı ve hoşgörülü  insanlar olmak bize, yakın çevremize ve genel olarak topluma ne gibi faydalar sağlar?
Bu soruyu kompozisyon kuralları içinde ayrıntılı olarak cevap veriniz.
Arzuladığımız bir topluma kavuşmada bize düşen görevlerin neler olduğu ile ilgili düşüncelerinizi kompozisyon kuralları içinde anlatınız.
Savaşların insanlık üzerindeki olumsuzluklarını anlatan bir yazıyı makale türünün kuralları içinde anlatınız.

“Umudunu yitiren her şeyini yitirir.” Cümlesini konu edinerek kurallarına uygun bir kompozisyon yazınız.

İcat ve buluşların insan hayatına getirdiklerini anlatan bir kompozisyon yazınız.

Dili iyi bilmenin ve kullanmanın bize getirdiklerini anlatan bir kompozisyon yazınız.

TABİATIN bizde bıraktığı duyguları anlatan bir kompozisyon yazınız.

Gülmenin ve tebessümün insan ilişkilerindeki yerini anlatan bir kompozisyon yazınız.

Kardeşlik ve barışın dünyaya yayılması için neler yapılmalıdır? Düşüncelerinizi bir kompozisyon şeklinde anlatınız.

“Akıllı düşman, akılsız dosttan iyidir.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.

Ayrılıkların ve hasretin yaşantımızdaki yerini anlatan bir kompozisyon yazınız.

İnsanlara faydalı olmanın önemini ve bize getirilerini anlatan bir kompozisyon yazınız.

Hayal etme konusunda düşüncelerinizi yazınız.

Kentin ışıkları, sokakları, kalabalık caddeler, insanlar, kalabalık bir şehirde yaşamak, sokakların ve yapıların size hissettirdiklerini bir kompozisyon şeklinde yazınız.

Bir çocuk ve uçurtmanın size hissettirdiklerini kompozisyon biçiminde yazınız.

" Her insan kendi adasında yaşar." sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.

" Düşündüklerinizi söylemek iyidir. Söylediklerinizi düşündükten sonra söylemek daha iyidir." sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
"Birini yargılamak istediğin zaman, önce gökte üç ay değişene dek, onun ayakkabılarıyla yürümelisin." sözünün size çağrıştırdığı düşünceleri kompozisyon kurallarına uygun olarak yazınız.
"Yalnızlık: tek ağaçlı bahçe..." sözünden hareketle yalnızlığın size çağrıştırdığı düşünceleri yazınız.
Baharın size aşıladığı düşünceleri kompozisyon biçiminde yazınız.
"Sözcükleri boş yere harcayamayacak kadar çok seviyorum." sözünün size çağrıştırdığı düşünceleri bir kompozisyon biçiminde yazınız.
"Affetmek ve unutmak iyi insanların intikamıdır." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Bize yaşmayı hayat geçtikten sonra öğretiyorlar." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Ufak hırsızlar asılır, büyük hırsızlar serbest bırakılır." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Bedenin çalışması, zihnin dertlerini hafifletir; fakirleri mesut eden de budur..." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Rüzgar ateş için ne ise, ayrılık da aşk için odur; ufak alevi söndürür, büyük alevi canlandırır... " sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"İnsanlarla iç içe olmak, kendini gözlememeye götürür." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Kaplumbağaya dikkat et. Ancak kafasını çıkarıp risk aldığında ilerliyebiliyor " sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
"Küçük şeylere gereğinden çok önem verenler, elinden büyük iş gelmeyenlerdir. " sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
Eğitim okuma yazmayı bilen ancak ne okuyacağını bilmeyen kitleler yarattı...
                                                                                                                                    M.Trevelyan
Sözünü kendi düşüncelerinizle açıklayan bir kompozisyon yazınız.


“Serçeden korkan darı ekemez.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Nasihat tutmayanı, musibet tutar.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Lafla peynir gemisi yürümez.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Ağaç yaş iken eğilir.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Para akıllılara hizmet eder, akılsızlara hükmeder.“ atasözünü açıklayan bir kompozis- yon yazınız.
“Alışkanlık anahtarı yitirilmiş bir kelepçedir.“ atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Dil ile düğümlenen, diş ile çözülemez.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Ağlarsa anam ağlar, gayrısı yalan ağlar.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Komşu, komşunun külüne muhtaçtır.” Atasözünden ne anladığınızı anlatınız.
"Yarınki kazdan, bugünkü yumurta yeğdir.”
“Hangi gün vardır akşam olmadık?”
“El yarası geçer, dil yarası geçmez.“ Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Bugünün işini yarına bırakma.“ Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Kör ile yatan şaşı kalkar.” atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Üzüm üzüme baka baka kararır. “ atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
İş insanın aynasıdır.
Güneş Balçıkla Sıvanmaz.
Yukarıda verilen atasözlerinden birisi  ile ilgili olarak kurallı bir kompozisyon yazınız.
“Yazın başı pişenin, kışın aşı pişer.” atasözünü açıklayan bir yazı yazınız.
"Tatlı dil her kapıyı açan bir anahtardır "sözünü açıklayan bir komposizyon yazınız.
“Sen iyilik et de o zayi olmaz,” mısrasıyla belirttiği düşünceden yola çıkarak bir yazı yazınız.
”Ağaç yaş iken eğilir.” atasözünü aşağıdaki plana göre açıklayınız?(30p)
           a)Çocuklar küçük yaşta eğitilir.
           b)Büyüklerin eğitimi zordur.
           c)Öğrenim çağına gelmiş çocukların, bu çağda eğitilmemesi ne gibi sonuçlar doğurur?
“Kabak tadı vermek”  deyiminin hikâyesini yazınız.
”Zahmetsiz rahmet olmaz “  atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Ana gibi yar, Bağdat gibi diyar olmaz.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“İşleyen demir ışıldar” atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Her işin başı sağlıktır. “ atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Acele işe şeytan karışır “ atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Tarlada izi olmayanın, harmanda yüzü olmaz.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Demir tavında dövülür.” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Ölen insan mıdır, ondan kalacak şey: eseri;
Bir eşek göçtü mü, ondan da nihayet semeri.”
Dizelerinden anladıklarınızı açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Öfkeyle kalkan zararla oturur” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız. 
“Ne oldum dememeli, ne olacağım demeli” Atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız. 
Amacı olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.
Özü sözü bir olmak
Dil kılıçtan keskindir
Yukarıdaki konuların birisini kompozisyon kuralları içinde açıklayınız.
''Kusursuz dost arayan, dostsuz kalır.'' atasözünü açıklayan bir fikir yazısı yazınız.
”Duvarı nem,insanı gam yıkar.”Atasözünü açıklayan bir komposizyon yazınız.
“Sana yapılmasını istemediğini sen de başkasına yapma.” sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Yazın gölge hoş, kışın çuval boşatasözünü açıklayan bir yazı yazınız.
“Su akarken testiyi doldurmalı.” atasözünden yola çıkılarak bir kompozisyon yazınız
“Yükseldikçe daha yumuşak huylu ol/Büyüğe ve küçüğe tatlı dil kullan.”sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?

“Yarın, yorgun kimselerin değil, rahatlarına kıyabilenlerindir.” Sözünü açıklayan bir yazı yazınız.
“Çok yaşamak elimizde değil,fakat namımızı çok yaşatmak elimizdedir.”Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“İnsanların gönlünü fethetmek için en kestirme yol, sevgi yoludur.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?
“Merak akıl midesinin guruldamasıdır. Gıdası ise kitaptır.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Çok gezen mi bilir; çok okuyan mı? Tabii ki çok okuyan.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Okul; genç kafalara saygıyı, millet ve memleket sevgisini, bağımsızlığın üstünlüğünü anlatır.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“İnsanın en büyük dostu zorluklardır. Çünkü insana karşılaştığı zorluklar güçlendirir.”
(Gasson) Özdeyişini açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Dünyada hiçbir dost, insana kitaptan daha yakın değildir.” Sözünü açıklayana bir yazı yazınız.
“Doğru söylemek esastır. Fakat her doğru her yerde söylenmez.“ sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Engeller aşılmak  içindir, takılmak için değil.“ sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Bir okul açılırsa bin hapishane kapanır
Öğrencilerin nasihatten çok iyi bir örneğe ihtiyaçları vardır
Yukarıdaki konuların birisini kompozisyon kuralları içinde açıklayınız.
“Dünyada hiçbir dost, insana kitaptan daha yakın değildir.” Sözünü açıklayana bir yazı yazınız.
”Cennet anaların ayakları altındadır.” Hz.Muhammed özdeyişini açıklayan bir yazı yazınız.
”Biz kollarımızı açabildiğimiz kadar insanız.” Selahattin Batu sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Cesurun ayakları dayanmak, korkağın ayakları kaçmak için yaratılmıştır.” Öz deyişini açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Biz dünyaya kin değil, sevgi paylaşmaya geldik.”Yunus Emre   Özdeyişini açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Çok yaşamak elimizde değil,fakat namımızı çok yaşatmak elimizdedir.” Konusunu açıklayan bir kompozisyon yazınız.
"Umudunu kaybeden insanın başka kaybedecek bir şeyi yoktur." Sözünü açıklayan bir komposiz yon yazınız
“Hakiki arkadaşlık, sıhhatten farksızdır, kıymeti, ancak elden gittikten sonra anlaşılır.“ (Golti)
“Akıllı olmakta bir şey değil, mühim olan o aklı yerinde kullanmaktır.“ (Descartes) özdeyişini açıklayan bir yazı yazınız.
“Başkasının zararını isteme, kendin de zarar verme; hep iyilik yap, kibirlenme, kötülük yapmadan sakın!..” sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?
“Adalet mülkün temelidir.” (Hz. Ömer (R.A.)) vecizesini konu alan bir kompozisyon yazınız.
“Bir musîbet bin nasîhatten evlâdır.” ata sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
(musîbet: felâket.             nasîhat: öğüt.    evlâ: iyi.)
”İyi arkadaş edinerek onlarla beraber olmalı; insanın arkadaşı iyi olursa, kendisi de iyi olur.”(Kutadgu Bilig’den) sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?
”Dehayı başkasında arama içindeki cevhri sen keşf etmelisin.” Bu cümleyi kompozisyon bütünlüğünde yazın.
“Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
“Umudunu kaybeden insanın başka kaybedecek bir şeyi yoktur.” Cümlesinden yola çıkarak umudun insan yaşamındaki önemini açıklayan bir kompozisyon yazınız.
”Bir insanın gerçek zenginliği; bu dünyada yaptığı iyiliklerdir” sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
"Sevgi, acının en önemli ilacıdır.” Sözünü açıklayan bir yazı yazınız.
"Herkes düşüncelerinde yanılabilir; fakat aptallar bir türlü düşüncelerinden ayrılamazlar.” CİCERO          Özdeyişini anlatan bir komposizyon yazınız.
''Türk çocuğu atalarını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.''  sözünü açıklayan bir fikir yazısı yazınız. 
“Yalnızca insan okur;okuma,insanın diğerlerinden en büyük farkıdır.”Bu cümleyi kompozisyon içinde yazın   
”İlim ilim bilmektir/İlim kendin bilmektir/Sen kendini bilmezsen/Ya nice okumaktır”(Yunus Emre) sözünü, kompozisyon kuralları içinde açıklayınız?
“Başarılarında gururlu olma; bil ki gurur, gelecekteki başarılarının en büyük düşmanıdır.”sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?
Aşağıdaki konulardan birini seçerek bunu açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Mutlu olmak için üç şey gereklidir:sağlam bir vücut,hür bir düşünce ,temiz bir vicdan. (DOMAİ)
Bütün mutluluklar çalışmaya ve cesarete bağlıdır.(BALZAC)
“Kitapsız hayat kör,sağır,dilsiz yaşamaktır.” (Seneca) özdeyişini açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Aşağıdaki atasözlerinden birini seçerek kompozisyon yazınız.
           -Almak kolay,ödemek zordur.
           -Babasına hayır etmeyenin kimseye hayrı olmaz.
           -Herşey incelikten,insan kabalıktan kırılır.

Eflatun’un “Gözlemle, dinle, sus, az yargıla, çok sor.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder